Programowanie przycisku cisnienia w oponach
Re: Programowanie przycisku cisnienia w oponach
Ja po przekladce na opony zimowe i ponownym programowaniu nie mam zadnych komunikatow, a czujnik cisnienia to musial by byc raczej gdzies na feldze, a ja zmieniam calosc, czyli razem z felgami wiec jak to sie ma do mierzenia cisnienia ?
Re: Programowanie przycisku cisnienia w oponach
Nie mam pojęcia jak to działa i jak wykrywa spadek cisnienia.
Ponoć zapala się już przy zmianie od 0,1-0,2 bara. Czyli jak masz z tyłu 2,6 i spadnie na 2,5 to już sie zapali...
Ale na jakiej magicznej zasadzie to działa ? Nie wiem...
A jak wg. ciebie by wykrywało przebitą opone ? Wykryło by kawałek metalu w gumie ? Działa to na zasadzie spadku cisnienia...
Ponoć zapala się już przy zmianie od 0,1-0,2 bara. Czyli jak masz z tyłu 2,6 i spadnie na 2,5 to już sie zapali...
Ale na jakiej magicznej zasadzie to działa ? Nie wiem...
A jak wg. ciebie by wykrywało przebitą opone ? Wykryło by kawałek metalu w gumie ? Działa to na zasadzie spadku cisnienia...
Re: Programowanie przycisku cisnienia w oponach
Panowie wystarczy poczytać na jakiej zasadzie to działa. Działa na zasadzie różnicy prędkości obrotowej kół, więc żeby mógł sobie zaprogramować wielkości kół musi jakiś odcinek przejechać. Chyba że waszym zdanie z boku wysuwa się jakiś laser który mierzy koła jak w filmach o Bondzie 
Z instrukcji od M3 e46

Z instrukcji od M3 e46
Initializing the system
The initialization is completed
while you are driving, and can be
interrupted at any time. Initialization is
automatically continued when you continue
driving. When driving with snow
chains, do not initialize the system.<
1. Before driving off, start the engine
but do not start driving
2. Press the button as long as you need
to, but no more than 8 seconds, until
the indicator lamp in the instrument
cluster lights up in yellow for several
seconds
3. Drive off. Initialization is completed
during the drive without any feedback
issued.
When driving with snow chains,
do not initialize the system.
Re: Programowanie przycisku cisnienia w oponach
no i tu nie ma nic o jezdzie i programowaniu
Re: Programowanie przycisku cisnienia w oponach
To może przetłumacz mi punkt 3, bo albo ja albo
ty źle go czytamy.
ty źle go czytamy.
Re: Programowanie przycisku cisnienia w oponach
no a jak sie ma pkt. 1 do calej reszty ? sam sie pogubilem juz ... te driving off to moze polozenie kluczyka ?
Re: Programowanie przycisku cisnienia w oponach
drive off to moim zdaniem ruszanie. Pasuje do kontekstu i jeżeli tak to przetłumaczymy wszystko ma sens. Niestety nigdzie nie znalazłem dokładnie takiego tłumaczenia, ale były w każdym razie podobne np. wyjechać. Najlepsza definicja jaką znalazłem to było:

the act of departing a gas station without paying for automobile fuel

Re: Programowanie przycisku cisnienia w oponach
Wczoraj robiłem wg. twojej instrukcji kostek, i po przejechaniu kilku km zapalała mi się czerwona lampka... dzisiaj rano zrobiłem po swojemu, przejechałem ponad 100km (1 postój) i wszystko elegancko 
Takze nie wiem..

Takze nie wiem..
Re: Programowanie przycisku cisnienia w oponach
Ja robiłem po swojemu już wiele razy, przejeździłem czasmi ponad kilka tysięcy km i mi się nie zapala czerwona.
Re: Programowanie przycisku cisnienia w oponach
Twój opis nie ma wogóle żadnego sensu... Punkt 1 a potem można jechać w nieskończoność i lamka żółta nie gaśnie, a samemu jak się wyłączy to nic nie zostaje zaprogramowane...kostek_ja pisze:Dzisiaj po raz pierwszy programowałem czujnik przebicia opon i miałem z nim pewne problemy, ale pokombinowałem trochę i wszystko jest ok.
Instrukcja programowania:
1. Nacisnąć i przytrzymać przycisk aż zapali się żółta kontrolka.
Oczywiście wszystko na postoju, a potem przejechać trochę żeby wszystko się ustawiło.
Ja dałem prawidłowy opis, gdzie lampka sama gaśnie podczas procedury, czyli na koniec programowania... Ale jak tam uważasz, koniec tematu, no chyba że musisz mieć "ostatnie zdanie"
Pozdr.
Re: Programowanie przycisku cisnienia w oponach
Po prostu dziwi mnie to że u Ciebie nie działa. Twój sposób może zadziałać. Po prostu samochód zbierze i formacje jak tylko ruszy. Najdziwniejsze jest to że ci ta lampka nie gaśnie. Mi gaśnie po kilku albo kilkunastu sekundach.
Re: Programowanie przycisku cisnienia w oponach
no toz mowie ze to jest tak jak pisal moalord, ustawienie na postoju, nie podczas jazdy ...
Re: Programowanie przycisku cisnienia w oponach
Paffcio, to w jaki sposób on się ustawia? 
Musi przejechać jakiś odcinek żeby pozbierać dane.

Musi przejechać jakiś odcinek żeby pozbierać dane.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Programowanie przycisku cisnienia w oponach
Kostek ma racje. Ponieważ czujnik działa na podstawie ABSu to trzeba przejechać kawałek, żeby się zaprogramował.
Re: Programowanie przycisku cisnienia w oponach
A jak komuś gaśnie na postoju to może po prostu takie domyślne ustawienie, że zresetowany czujnik, a i tak prawidłową pracę rozpoczyna po ruszeniu...
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.